torsdag 30 december 2010

Ett år senare

Nästan precis ett år har passerat sedan jag jag var inne i bloggen och kladdade.
Det har varit ett år då jag slitits mellan hopp och förtvivlan. Jag har hinnit med att sälja min lägenhet efter lång tålmodig/mindre tålmodig väntan på " rätt köpare". Nu är jag sedan 6 månader äntligen Nacka-bo på riktig även om jag bott här i nästan
ett år.
Jag tycker om Nacka på alla sätt och vis, och känner mig mer hemma här än i Södertälje även om lägenheten i Södertälje är svårslagen. Någon gång i framtiden ska jag bo i en sekelkiftslägenhet med fina stukaturer samt sittfönster och högt till tak.
Men som finaste sa under den tunga perioden " motgångar gör en bara starkare att hantera nästa motgång" och hon har så rätt. Gäller bara att släppa och försöka fokusera framåt och leva i nuet.. och jag försöker verkligen.

Detta år har vi även åkt på två resor tillsammans en kortare och en lite längre. Den första gick till Kroatien och staden Zadar, en lite pittoresk småstad längs kusten. Vi bodde hemma hos en kvinna och hennes son som hyrde ut rum i deras hus. Det var en mycket trevlig och avslappnande resa där vi åt god mot och gick långa promenader.

Den andra resan vi gjorde gick till Kuala Lumpur i Malaysia, min första resa till Asien, jag älskar verkligen Asien, människorna, maten & lukten. En sötaktig unken doft av sopor avgaser och starka kryddor från små matstånd. Vi åt Nasi Goreng, shoppade i China Town, strosade och bara tog dagen som den kom. Sedan åkte vi
till paradisön Langkawi för att bada och sola på de kritvita och milslånga sandstränderna, och även ta en tur med båt till Thailand.

Jag har även detta år hunnit med att hälsa på min lillasyster i Bryssel, åkte tillsammans med min mamma. Vi flög med SAS från Arlanda. I Bryssel var det vår och människor satt ute på uteserveringar och drack öl. Gillar verkligen Bryssel. Det finns massor med pubbar och gamla fina hus. Vi åkte hem till Sofias Au pair-familj och träffade Sofias "flickor" och deras mamma. Vi åt mat och pratade hela kvällen.

I Juli månad gifte sig en av mina närmaste vänner Magnus sig med sin Emma, vi åkte till Örebro för att närvara på deras dag. Det var mycket fint och romantiskt. Det var kul att träffa alla kompisarna, det är verkligen inte varje dag det händer.










1 kommentar:

Pella sa...

Åh, jag älskar att du bloggar igen! Du skriver så fint kära du! Puss!