måndag 27 oktober 2008

Vad är egentligen fynd

Vad är egentligen fynd?- För mig är det så klart när man hittat ett billig föremål. Självklart måste det vara ett fint föremål fast det käns bara extra roligt om man vet att det man handlat går att sälja för en dyrare peng, även om jag inte tänkt göra det.
När jag och S i söndags var på Fyris Park hittade jag ett en fin keramiktavla..och jag tycker det var ett fynd eftersom den var både billig och fin. Precis innan vi skulle åka hem fick jag syn på en tallrik från Uppsala-Ekeby med märkning "sparta" för ynkliga 20 kr. Dekorerad och glaserad- dessutom såg jag att samma föremål är uppe i 66 kronor på tradera.












Förra helgen besökte jag S & J fyrisbiografen i Uppsala. Hoppas verkligen att den biografen får bevaras som den är. Salongerna är underbara, likaså entrén. Till och med biobiljetten var av gammal sort precis som när man var liten och gick på den lokala biografen.
Vi såg filmen Den andra systern boleyn med Scarlett Johansen och Natalie Portman.

1 kommentar:

Pella sa...

Du är så fin, jag blir glad av att läsa när du skriver!