söndag 8 mars 2009

Konsert och Resebokning

I fredags sammanstrålade jag med P i Södertälje för att åka vidare till söder för att där se Glasvegas på debaser Medis. Jag bjöd på öl hos mig för att P hade lyckas boka biljetter trots att det näst in till var ett omöjligt uppdrag. Av de 800 platserna som Debaser Medis har till förfogande tror både jag och P att ytters få lyckats få genom återsäljaren Luger för det sägs att branschfolk fått utdelade biljetter..(inge är förvånad)
Efter att ha sågat Medis som konsertlokal efter att ha sett Laakso för några år sedan så tycker jag ändå att både ljus och ljud var enastående. Vid tiotiden äntrar så James Allan med band scenen i sidourringade linne med John Lennon-tryck. Bandet rivstartar med Geraldine som jag hade tippat som extranummer. Glasvegas känslospektra påminner om U2 och kanske även lite B.R.M.C med röken som stående inslag. Det vita motljuset träffar oss lika hårt som de överstyrda, episka gitarrerna. Jag besvarar James kärlek till sverige med "we love you to"



Idag fick jag och S reda på att den planerade resan till öland inte blir av. Så vad ska man gör då? Jo man bokar helt enkelt en resa till staden med de hundra tornen, det magiska Prag. Jag har pratat om Prag sedan sundsvall brann, och nu bokade vi spontant en resa dit. Det enda jag vet om prag är att det ska se ut lite som i gamla Stan i Sthlm.. och att ölen ska vara otroligt god och billig.. likaså maten. Viktgaste sevärdheterna är tydligen att se Karlsbron som inte ska vara svå att missa och Astronomiska Uret. Och så Tv-tornet som är utsmyckat med groteska barn som klättrar längs tornet pelare. Men för mig och S kommer det viktiga vara att bara ta dagen som den kommer.

Inga kommentarer: