lördag 28 mars 2009

V13

Den här veckan har bara rusat iväg, men ändå har jag hunnit träna 2 gånger och gjort massa loppisbesök. Jag har bl.a. hittat en jättesöt Keramik-Ekorre från Uppsala Ekeby med design Mari Simmulsson. Efter att ha hittat en defekt på magen lyckades jag pruta ner denna från 145 till 90. När jag väl kom hem insåg jag att den så kallade defekten inte var någon skada utan precis som den skulle vara.
Nu har jag googlat och hittat en sida som heter Skoltorget.se och där finns Ekorren till salu för 850 kr. Hyfsat fynd tycker jag.
Mitt andra fynd hittade jag på en trevlig loppis där jag brukar kunna få reapriser. Det är nämligen så att vi har en handlare i stan som säljer 50/60-tal svindyrt och alla andra handlare verkligen avskyr denna person. Så när jag kommer in brukar han ge mig halva priset för att han vet att jag "inte" säljer vidare och gör mig en fet vinst. Jag fick en servis från rörstrand, näst in till orörd. 3 st delar gånger 2. Pris 40/servis.
Jag har även fyndat en ny fräck 50-tals galon-galge, nu har jag 2st i olika färger. Pris 3 kr.
Imorse följde jag S till torget i Uppsala där jag fyndade en Led Zeppelin-vinyl för 20 kr.
Jag har även hunnit hjälpa S syster med hennes flytt till sin kille. Som tack fick jag en Luch Sushi.
Ikväll ska vi se när Sverige slår Portugal med 1-2 på bortaplan. En ny klassik svensk bragd.




































































Bild 1. Koppar rörstrand
Bild 2. Led zeppelin-vinyl
Bild 3. Keramik-Ekorre Mari Simmuelsson UE
Bild 4. Galon-galgar

Inga kommentarer: