lördag 10 januari 2009

Jul & dyligt

Skriver inte speciellt ofta här men idag känner jag att några rader borde lämnas..
Jag tycker och säger ibland att folk är ynkliga när dom är förkylda och sjuka, att det bara är att komma igen och bita íhop... fast nu när ja själv är sjuk så beter jag mig på exakt samma vis, blir faktisk lätt irriterad och ynklig..förlåt mig;(
Tyckter julledigheten gav mer energi och att jag faktisk fick tid att samla krafter, liksom karibienresan gav julledigheten ett perfekt brake i vardagen. Jag uppsakatade verkligen alla mina fina julklappar och fick faktiskt inte dåligt samvete för jag fortfarande vid 27 år ålder är lika bortskämd som tidigare. Jag uppskatar den fina granen, alla jultomtar och annat julpynt. (Se familjens gran nedan) Lutfisken, julölen(muma) och allt annat smaskigt på julbordet.
Den här veckan har jag hunnit med att skruva ner min köksluckor, det blev precis så fint som jag hade föreställt mig och det käns mer hemtrevligt än innan.













Helgen innan jul firade jag & S minijulafton med julklappsbyte kaffe och fika. Se här hur fint vi hade det. Jag blev jättenöjd med mina böcker, dvdskiva, hemmastickade halsduk och stenmarksmössan. Jag har verkligen den finaste flickan i världen som håkan sjunger.


Ett av mina senaste fynd kommer från Viksängens Second hand. Exakt en sådan skinnjack som ja letat efter. Inga fula muddar eller dragkjedja. Sitter som en "keps" som man brukar säga.




















Inga kommentarer: