söndag 11 januari 2009

sjuklingar & promenad

Trots att både jag och s går runt och hostar och snorar om vartannat har vi hunnit med att gå på promenad till torekällberget och besökt museet & handelsboden. Vi tittade på 50-tals inredda rum och besökte även det söta lilla kondiset.
Den här helgen har jag verkligen inte gjort många knop eftesom jag haft noll energi. S har suttit och pluggat droger och jag har sprungit fram och tillbaka till tvättstugan. Jag är ändå så glad att bara ha henne nära mig.
Igår tittade vi på den sista delen av serien "burn up" en ganska så skrämmande serie om klimatförändrinagar och vårat behov/beroende av olja.
Vi tittade även på "dom kallar oss artister" där man fick följa The Hellacopters på deras avskedsturne. Jag har inte riktigt reflekterat över hur respekterde och stora det bandet egentligen är i musiksammanhang. Jag viste heller inte att de Nya Zeeländska bandet The Datsunds har inspirerats av Hellacopters.










några bilder från torekällberget




Här är resultatet av mitt kök, nu ser det hemtrevligare ut och mina fina koppar, porslin & burkar nu syns..

Inga kommentarer: