söndag 31 augusti 2008

Dalhalla & another wall

kammarorkestern var utbytt mot kammarkör och det var ju nästan lika fin det med.
på en väg mot dalarna rullade våran buss, gubbar och gummor och så en popkille i pink floyd t-shirt. vi fick en sån där buss som ser ut som en turnébuss med 2 runda bord längst bak och sittplatser runt om. ganska snart ser jag hur vinflaskor och ölburkar börjar tas upp ur picknickkorgarna. uppladdning hade startat.
när vi paserade dalaporten sa våran reseledare att mat redan var förbäställd och att vi snart skulle stanna vid ett värdshus nära siljan. vi fick lax med grekisk potatis och en basilikayoghurt.










18.00 prick stannade bussen och vi var framme vid dalhalla. det jag upplevde på dalhalla 30/8 är nog det närmaste floydianska jag nogonsin kommer vara med om.
mäkigt magiskt och maffigt symboliserar konserten. låtar som hey you och shine on you crazy dimond, whish you were here spelades. de enda låtar jag saknade var money & the great gig in the sky. annars är jag helnöjd.



















Inga kommentarer: