lördag 30 augusti 2008

Pink Floyd & P-floyd


igår kom jag till frövi för att hälsa på mor och far. pappa hade lagat mat coh bjöd på vin.
jag viste att pink floyd tilldelats polar music prize och att tv4 hade visat kalaset men ändå lyckas jag missa det totalt. så när vi satt och åt och pappa tittade i tv-tablån såg vi att svt skulle visa "the story of pink floyd". ganska intressant att höra om alla kontroverser som bandet genomgått under åren och där till anledningen till att bara nick och roger kom till sverige..
personligen tycker jag att pink floyd inte är något utan gilmours gitarrspel och sång.
slutligen hoppas jag att nick lyckas övertala gubbarna att ge prispengarna till välgörande ändamål.

om två timmar ska far och jag resa mot dalhalla för att se p-floyd sätta upp the wall. det blir 4e gången vi ser dem och jag känner på mig att det kommer bli galet bra. med en kammarorkester och ljusshow kan man inte misslyckas.

"shine on you crazy diamond"

1 kommentar:

Pella sa...

Vad fint. Bra att det var så trevligt sen också.