tisdag 26 augusti 2008

Fotboll. Stig L. och massa magont


igår var det derbyfest i stockholm och upplagt för oroligheter. sambafotboll och härligt väder i 85 min, då helvetet bröt löst efter en feldömd straff. matchen försköts i 20 min så jag bestämde mig för att dra. missade ett mål men kom på pendeln innan den värsta folkströmmen kom.


polisen borde porta packet från alla arenor i sverige, kan väl inte vara så svårt tycker man. dom borde veta vilka dom är vid det här laget det återkommer ju vid varje derby. bajen baby squad och hela hammarby fotbollsförening ligger risigt till. i slutänden är det vi hederliga fotbollsälskare som får betala för kalaset.


tisdagar innebär loppisrunda med arbetskolegor. på dörren står det 50% hela veckan. det första jag ser innanför dörren är en grönblommig kaffekopp med tillhörande fat från rörstrand designat stig L. made in sweden. tackar johan för att han övertalade mig att följa med till andra butiken för dagen. det är första gången jag hittar något i den butiken som är av intresse, härligt att man slipper gå till designhörnan och punga ut sorgligt mycket pengar för att kunna handla något fint porslin.


nu ska ja bota min magont med en liten kopp kaffe och lyssna till joy division - atmosphere. Förövrigt måste jag tipsa om sixties och art garfunkel på svt1 kl 20.00

tänker på dig mitt hjärta..

Inga kommentarer: